Перший тест: Felt Decree FRD


 

 

 

 

Із збільшенням можливостей сучасних трейлових велосипедів (140-150мм ходу) їх популярність значно виросла. От і Felt нарешті вирішив закрити прогалину в своїй лінійці між ендурним 160мм Compulsion та 29-дюймовим Virtue. Будучи повністю новою розробкою, запущеною до серійного виробництва у 2016-му році, Decree створювався виключно як трейловий байк, але, як це часто виходить, межі сегментів стали дуже розмитим, та й з рештою, чому б не піти в супереч правилам?

Журналісти зібрались на озері Гарда, що в Італії, щоб дізнатись, хто ж такий цей Decree та випробувати цей велосипед в його рідній стихії на технічних трейлах цього перехоплюючого подих місця.

 

Характеристики Felt Decree FRD

  • Покриття: Matte Textreme (Blue, Red)

  • Розміри: SM (16”), MD (18”), LG (20”), XL (22”)

  • Вага: 11.17kg / 24.63lb (розмір medium, без педалей)

  • Рама: Felt Trail, UHC Ultimate + TeXtreme carbon fiber, DMC w/ InsideOut construction, повністю карбонові дропаути, 140mm ходу, підвіска FAST Suspension, рульова труба ControlTaper, кріплення дискових гальм post mount, зйомний тримач заднього перемикача, різьбова каретка 73mm, наскрізна вісь 12 x 142mm w/ Syntace, внутрішня проводка рубашок, гальмівних гідроліній та гідролініі підсидільного штиря, підсидільний штирь Ø30.9mm, верхнє direct кріплення переднього перемикача (із заглушкою)

  • Амортизатор: Rock Shox Monarch Plus RC3, Debonair with High Volume eyelet, катомні налаштування, 200 x 57

  • Вилка: Rock Shox Pike RCT3 Dual Position Air, 150mm

  • Рульова колонка: FSA NO.42/CF/ACB-A w/8.7mm Carbon custom cone spacer

  • Винос руля: Easton Haven threadless 1-1/8”, 0° підйом для руля Ø31.8mm SM/MD - 55mm LG/XL - 70mm

  • Руль: Easton Haven carbon, Ø31.8mm, 20mm rise, 5° bend, 9° sweep, (720mm)

  • Гріпси: ESI RACERS EDGE

  • Баренди: ESI bar plugs

  • Манетки: SRAM XX1 11-speed Trigger

  • Задній перемикач: SRAM XX1

  • Система: Race Face Next SL SM - 170mm MD/LG/XL - 175mm

  • Зірка: 32T

  • Каретка: Race Face 73mm

  • Ланцюг: SRAM XX1

  • Касета: SRAM XG1199, 11-speed, 10-42T

  • Гальмівні ручки: SRAM Guide Ultimate w/ carbon lever

  • Передні гальма: SRAM Guide Ultimate w/ carbon lever, 180mm rotor

  • Задні гальма: SRAM Guide Ultimate w/ carbon lever, 160mm rotor

  • Троси: Felt sealed slick

  • Сидіння: WTB SL8 Carbon - Carbon rails

  • Підсидільний штир: Rock Shox Reverb Stealth SM/MD - Ø30.9 x 355mm - 100mm travel LG/XL - Ø30.9 x 380mm - 125mm travel

  • Зажим штиря: Aluminum 7075 CNC w/ titanium bolt Ø34.9mm

  • Обода: Enve 27.5” 60 Forty carbon

  • Передня втулка: Chris King ISO, 15x100

  • Задня втулка: Chris King ISO, 12x142, XD driver for SRAM 1x11

  • Шприхи: DT Swiss

  • Покришки: Schwalbe Nobby Nic Snakeskin, TL ready, Folding, 27.5 x 2.25

Розробка

В конторі Felt ставили за мету розробити “неперевершений трейловий велосипед”. Коли концепт тільки попав в роботу, на перших тестах було запропоновано використати саме 27,5-дюймовий розмір коліс. Перші прототипи були створені на основі короткоходних XC підвісів; в кінці-кінців, було вирішено використати саме фірмову платформу “FAST” для нового велосипеда. В основі FAST (або “Felt Active Stay Technology”) лежить одноричажна підвіска з рухомим заднім трикутником, завдяки якому відпала необхідність в шарнірі між нижніми та верхніми перами. Перші прототипи отримали позитивні відгуки, тому у підсумку був зварений зразок “в металі” (алюмінієвий), щоб остаточно розібратись з розміщенням шарнірів та геометрією.

 

Decree alloy prototype.

Алюмінієвий прототип майбутнього Decree. Зверніть увагу, трикутник ще з шарніром.

Як завжди, без сучасних технологій не обійшлося. Інженери використали 3D друк щоб заповнити проміжок між CAD моделлю та реальним прототипом, що дозволило уникнути будь-яких недоліків компоновки різноманітних частин рами та компонентів велосипеда

 

 

Чого інженери Felt-а дійсно хотіли добитися, так це “живої”, полюшевої підвіски, яка б при цьому не була схильна до пробоїв. Ну і звичайно, цей велосипед мав бути ефективним при педалюванні. В кінці-кінців зупинились на комбінації прогресивної підвіски та спеціально підібраних налаштувань амортизатора. Компенсація розгойдувань розраховувалась виходячи з використання 34-ї зірки. Рухомий задній трикутник був зконструйований так, щоб його нейтральне положення (без внутрішнього напруження) співпадало із СЕГом підвіски. У випадку стиснення/випрямлення  підвіски трикутник створює додаткову силу, що повертає колеса назад до нейтрального положення, що також створює більш нейтральну платформу для педалювання. Додатковий ефект заднього трикутника оцінили в приблизно +10PSI тиску в задньому амортизаторі.

 

 

Щодо налаштувань амортизатора (тюна), Felt плідно попрацювали з RockShox, що вилилося у створення амортизатора з відносно низьким тюном компресії та великим об’ємом бачка. Разом з прогресивною підвіскою і рухомим заднім трикутником з карбону, ми отримали велосипед, що гарно педалюється, не пробивається на великих прольотах і при цьому ще й поїдає дрібні ухаби. Ну і звичайно, ще одним плюсом “FAST”-підвіски стало спрощення самої конструкції рами і менша вага.

 

 

Щодо функціоналоу, то тут Felt точно не економили. В Decree є внутрішня проводка рубашок із змінними портами для сумісності з усіма типами проводки. На випадок, якщо ви захочете провести апгрейд і встановити систему Shimano Di2, нижній порт такоє має отвір для встановлення батареї. Окрім цього, усі порти гарно фіксують проводку, що попереджує її ковзання всередині рами.

 

 

На всіх рамах є кріплення переднього перемикача, але в комплітах 1х11 воно закрите декоративною кришкою. Також інженери продумали щільні кріплення рубашок та гідроліній на задніх перах. Все це зроблено для того, щоб мінімізувати неприємні звуки та вібрації при їзді. У верхніх перах продумані проставки для зміни висоти каретки та кута рульової труби. Цікавим є і той факт, що Felt вирішили скористатись старим стандартом кареточного вузла - надійною різьбовою кареткою на 73мм. За словами інженерів, таке рішення було прийняте виходячи з відгуків про нові PressFit каретки, яким властиве постійне клацання та тріскання.

 

Щодо конструкції самої рами, використання Felt-ом "TeXtreme" карбону дозволило творцям поставити дуже високу планку жорсткості та низької ваги завдяки особливому шаховому узору волокон, в якому використано менше смоли. На момент публікації, рама Felt Decree з вагою в 2380г (З АМОРТИЗАТОРОМ), була однією з найлегших 140мм рам на ринку. Також, за заявами виробника, цей велосипед є найміцнішим і жорстким з усіх велосипедів Felt, що було доведено їх лабораторнимим (та не дуже лабораторними) дослідженнями (в яких також брали участь велосипеди інших виробників-конкурентів).

 

The Decree is a fine piece of engineering. The ducks could care less.

Decree - вершина інженерного мистецтва. Качки можуть бути спокійні ;)

На трасі/враження від поїздки

Округ озера Гарда знаменитий своїми технічно складними трейлами та перехоплюючими подих видами. В день тестів погода, звичайно, не радувала, але з іншого боку, це зробило умови для тестів ще більш суворими. Незважаючи на примхи погоди, всім журналістом вже не терпілось випробувати Decree на його території. Після короткого налаштування велосипедів всі проїхали декілька тестових кіл.

 

 

Decree виявився дуже легким велосипедом.. Насправді - надзвичайно легким. І незважаючи на нестачу обтяження, він не відчувався ватним. Ми були приємно вражені його стабільністю. Катання на озері Гарда завжди передбачає кам’янисті трейли, на яких вам треба подумати двічі перед вибором тої чи іншої траєкторії. І саме тут, перевірений часом 150мм Pike та нова 140мм підвіска FAST показали себе тільки з кращої сторони. Підвіска не була схильна а ні до пробою, а ні до різких нервових рухів. Прогресивність підвіски допомагала на великих прольотах, дропах та кам’яних секціях, при цьому жодного разу ми не змогли її пробити.

 

The Decree seems to punch above its weight - photo by John Shafer.

Іноді здавалось, що з такою вагою Decree може просто злетіти

З самого початку ми обрали налаштування із опущеною карекою та зваленим кутом рульової труби, що дало відчуття впевненості та комфорту в кокпіті. Взагалі, питання геометрії стоїть дуже гостро в сегменті трейлових велосипедів, однак, щодо Decree - він виявився складеним дуже гармонічно. Інженери припустилися “помилики”, залишивши кут 66.5 градусів (замість запланованих 67.5), але в решті решт тестовий екземпляр сподобався на стільки, що кут вирішили не міняти. Задні пера з довжиною 430мм та верхня труба з 441мм в розмірі L залишили у нас відчуття дуже просторного велосипеда, готового стати вашою затишною домівкою на будь-якому расколбасі чи швидкісній ділянцію

 

The Decree was easy to get along with and confidence inspiring - photo by John Shafer.

Decree виявився досить чуйним, і в одночас дуже стабільним

Якщо говорити про повороти, Decree повністю збив нас з пантелику. З одного боку, він надзвичайно легкий (наш велосипед у розмірі L, з педалями та нормальним шаром болота заважив всього 11.8 кг) і вкручувати на ньому суцільне задоволення. З іншого боку, 73 градуса кута підсидільної труби дають враження нависання над велосипедом на крутих підйомах. Інженери Felt опустили підсидільний вузол на 10мм порівняно з іншими велосипедами Felt, скоріш за все з метою зробити раму кожного розміру більш універсальною, що також пояснює і вибір кута підсидільної труби. В будь-якому випадку, на нашу думку, можно було її дещо підняти. Низька вага разом з такою геометрією приводять до того, що на крутих підйомах переднє колесо схильне дещо рискати із сторони в сторону.

 

 

Можливо, зміна кута рульової труби може вирішити цю проблему, і в цілому зробить велосипед більше придатним до буденного використання та намотування кілометражу… І все ж, носитися вниз по схилу з опущеною картекою та заваленим кутом рульової було дуже весело.. На стільки весело, що ми навіть і не попробували змінити налаштування жодного разу. В будь-якому випадку, сам факт наявності такого регулювання є дуже корисним. Окрім цього, 2 топові версії обладнані вилками Pike із змінним ходом, що також допоможе вам на крутих підйомах.

 

Так все ж таки, хто такий Decree? Відповісти на це питання виявилось не так просто. Те, що він здатний на значно більше, ніж написано в цифрах - безперечний факт. Це робить його бажаним варіантом для всіх, кому насправді не потрібен ендуро підвіс із 160мм ходу, але хто серйозно обдумує такий варіант через вищий рівень комфорту та стабільності. Звичайно, якщо ви знаєте точно, що вам потрібен саме трейловий велосипед - Decree це ваш вибір на всі 100 відсотків.

Він швидкий, проворний, енергійний, і при цьому - дає вам величезний запас впевненості.. А ще - він завжди дозволить вам трошки більше, ніж ви розраховуєте. Можливо, ви оціните верхнє положення каретки, якщо на вашому маршруті переважають довгі круті підйоми. За інших обставин, занижена геометрія робить з Decree вбивцю трейлів та подарує вам море позитивних емоцій.

 

 

 

 

 

 

Компліт

Ми обкатували топовий Decree FRD… Це повний анліміт пакет у вашому розпорядженні, зіраний на топових карбонових компонентах та повітряних амортизаторах. В комплектацію входять колеса DT Swiss, крабонові шатуни Sram X01 Eagle, трансмісія Sram на 11 швидкостей, гальма Guide Ultimate, карбоновий руль RaceFace Next і цінник.. в $12,000.. Імпрессів, райт? З іншого боку, вам навряд чи доведеться робити хочаб якісь апгрейди.

В двох бІльших ростовках в комплекті іде винос на 70мм. Ми б із зростом 1.84см поставили коротший, на 50мм.. Та і все.

 

 

 

Ну а з точки зору задоволення від їзди - компліт просто неперевершений. Кастомний тюн повітряного Monarch Plus та робота Pike не викликали жодних запитань. Колеса DT Swiss міцні і мають гарний накат, трансмісія від SRAM працює плавно і чітко, власне як і гальма Guide Ultimate. Що до покришок, Schwalbe Nobby Nic забезпечували гарне зчеплення, якого із запасом вистачало навіть на слизьких кам’яних трейлах Доломітів.. У підсумку, FRD - суцільний фан від катання, завдяки якому ви забудете про його ціну.. ;)

 

Ціни

Для тих, хто не готовий відвалити 10-12 тисяч за велосипед, Felt звісно ж зробили 4 додаткові комплектації: Decree 1, Decree 2, Decree 4 та алюмінієвий Decree 40. Рами Decree 1, Decree 2 та Decree 3 дещо важчі за рахунок використання карбону іншої укладки, а Decree 40 має алюмінієвий передній трикутник (задній трикутник у всіх рам карбоновий).

 

Decree FRD: $9,999

Decree 1: $6,380

Decree 2: $5,320

Decree 4: $4,655

Decree 40: $3,360

Decree FRD Рама: $3,999

Decree 1 Рама: $2,999

 

Decree 1.

Decree 1.

Decree 3 - the one with the color everybody wants.

 

 



02.02.2017